سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره فن کویل دیواری

نظر

فن کویل های دیواری چگونه عمل می کنند؟

هر یونیت فن کویل در یک سیستم فن کویل از طریق لوله کشی هایی به موتورخانه و چیلر متصل است. آب در موتور خانه گرم می شود و چیلر آب سرد را تأمین می کند. وقتی که فن کویل در حالت انجام عمل حرارتی است، آب گرم از درون کویل آن عبور می کند. با عملکرد فن یا فن ها، هوای درون ساختمان از میان باله های کویل عبور کرده و گرم می شود. 

در بعضی از انواع فن کویل عمل حرارتی به وسیله یک هیتر الکتریکی انجام می شود و نیاز به آب گرم نیست. 

هنگامی که فن کویل عمل سرمایشی انجام می دهد، آبی که در چیلر سرد شده است، از درون کویل عبور کرده و با عبور هوا از میان فین های کویل، هوا سرد می شود.  

ترموستات نسبت به تغییرات دما حساس است و سرعت عملکرد فن را تعیین و آن را خاموش یا روشن می کند.

تفاوت فن کویل دیواری و اسپلیت

فن کویل ظاهری شبیه یونیت داخلی سیستم های AC اسپلیت دارند ولی نحوه عملکرد آن ها کاملا متفاوت است. 

اسپلیت ها دارای یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی می باشند که در نزدیکی یونیت داخلی و در خارج از ساختمان نصب می شود. در حالی که فن کویل های دیواری از طریق لوله کشی به چیلر یا موتورخانه وصل هستند. 

سرمایش در اسپلیت ها از طریق عبور مایع مبرد از درون کویل و در فن کویل از طریق عبور آب سرد از درون کویل و انجام تبادل حرارتی با هوا انجام می شود. بنابراین اسپلیت ها دارای سیکل تبرید هستند، در حالی که فن کویل چنین چیزی ندارند، هرچند که سیکل تبرید در چیلرها، منبع آب سرد برای آن هاست. 

عمل گرمایش در اسپلیت ها و تنها در بعضی از فن کویل های دیواری به وسیله هیتر الکتریکی انجام می شود و اکثر فن کویل ها از آب گرم برای گرمایش استفاده می کنند. 

فن کویل دیواری 

نوع دیواری این سیستم روکار است و مشابه یونیت های داخلی کولر گازی فضایی را اشغال نکرده و به مانند فن کویل های زمینی نصب و سرویس آسانی دارند. هرچند که در ظرفیت های مشابه، تقریباً گرانترین نوع فن کویل محسوب می شوند.

 

منبع: همه چیز درباره فن کویل دیواری