سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Nokia

نظر

شاید تا دو دهه قبل حتی تصور افول این غول موبایل جهان هم دور از انتظار بود، اما یک دهه قبل این اتفاق رخ داد و حالا با قوایی جدید شاهد رقابت این برند در بازار هستیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی از تاریخچه و محصولات برند محبوب نوکیا کسب کنید.

داستان گوشی نوکیا؛ بررسی تاریخچه برند

شاید جالب باشد که بدانید این برند ابتدا به عنوان یک شرکت کاغذسازی در سال 1865 راه‌اندازی شده است. به این ترتیب با شرکتی به قدمت بیش از 155 ساله مواجه هستیم. شرکت نوکیا در زمینه‌های صنعتی گوناگونی ازجمله؛ کاغذ، کابل، چکمه پلاستیکی، تلویزیون، تلفن و تلفن همراه موفق بوده است.

شروع فروتنانه این شرکت با رهبری فردریک ایدستام و لئو میشلن در جنوب غربی فنلاند همراه بود. این شرکت از سال 1912 وارد صنعت تجهیزات مخابراتی و الکتریکی شد. حضور در این بخش‌ها تا دهه‌ها ادامه پیدا کرد و در دهه 80 میلادی، شاهد طراحی و ساخت کامپیوتر شخصی میکرومیکو (MikroMikko)  توسط این شرکت بودیم. شرکت نوکیان تایرز این مجموعه که فعالیت تولید تایر را برعهده داشت در سال 1988 و بخش تولید کاغذ آن در سال 1989 از جمع نوکیا جدا شدند. به این ترتیب تمرکز برند نوکیا روی مخابرات بیش از پیش شد.

 

همچنین در دهه 70 میلادی این شرکت موفق شد یک سوئیچ دیجیتال برای ارتباطات تلفنی طراحی کند. در سال 1991 اولین تماس GSM از طریق تجهیزات ساخت نوکیا با موفقیت انجام شد. از اوایل دهه 90 این برند وارد عرصه جدید تلفن‌های همراه شد؛ به طوریکه در سال 1998 برندی پرفروش‌تر از نوکیا در جهان وجود نداشت!

اولین تلفن همراه نوکیا چگونه ساخته شد؟

همانطور که اشاره شد در سال 1991 اولین تلفن تجاری جهان (GSM) توسط برند نوکیا معرفی شد. این تلفن تجاری که نخستین بار توسط نخست وزیر فنلاند مورد استفاده قرار گرفت، نام این برند را به شهرت رساند. با خرید شرکت تولید تلفن همراه موبیرا (Mobira)، جرقه‌های پیدایش گوشی نوکیا هم زده شد!

اولین گوشی همراهی که توسط این شرکت ساخته شد، موبیرا تاکمن بود که وزنی در حدود 800 گرم داشت. در واقع کارکرد اصلی این گوشی در طراحی اتومبیل بود. بعد از آن اولین تلفن همراه که به عنوان رومینگ بین‌المللی هم شناخته شد، گوشی همراه نوردیک بود. نوردیک موفقیت‌های تجاری فراوانی برای نوکیا به همراه داشت.

به این ترتیب برند نوکیا از اواخر دهه 90 میلادی بر بازار جهانی این حوزه مسلط شد و به رقیبی بی‌همتا در صنعت گوشی همراه جهان تبدیل شد. شاید تا دهه اول قرن 21 هم رقیب جدی برای این شرکت وجود نداشت؛ تا این که از سال 2010 به بعد، ورود گوشی‌های اندرویدی و شرکت اپل به این صنعت، آینده نوکیا را با تهدیدات جدی مواجه کردند.

بهترین گوشی‌های برند Nokia

در حالیکه بیشتر کاربران از پرچمداران تولید موبایل جهان استقبال می‌کنند، برند نوکیا مجددا در بازار گوشی‌های میان‌رده با رقبای خود دست و پنجه نرم می‌کند. گوشی‌های این شرکت هم قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ و هم قابلیت‌های بسیار خوبی دارند. در ادامه به معرفی برترین مدل‌های این برند می‌پردازیم.

 گوشی هوشمند پرمیوم Nokia 8.3 5G

این محصول نوکیا ابتدا به صورت انحصاری در آمریکا راهی بازار شد. درواقع این گوشی بهترین و به‌صرفه‌ترین محصول نوکیا هم محسوب می‌شود. دوربین اصلی این گوشی توسط شرکت Zeiss طراحی شده و کیفیت آن 64 مگاپیکسل است. نمایشگر Nokia 8.3 5G 6.81 اینچ بوده و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

 

منبع: گوشی نوکیا